Minggu, 14 Juni 2015

Polis Cantik Ini Membuat Ramai Lelaki di India Jadi Perompak


Para pengguna internet di India baru-baru ini dikejutkan oleh beredarnya foto perempuan cantik yang berprofesion sebagai polis. Merin Joseph, nama polis wanita itu membuat sejumlah penduduk di India yang bekomentar di laman Facebooknya dan bersedia untuk "ditahan."

Foto Merin telah mendapat 2,300 like dan diedar 90 kali. Selain di Facebook, foto itu juga merebak melalui WhatsApp. Ada pelbagai komen lucu dari netter tentang polis cantik itu.

"Saya jadi ingin merompak dan ditangkap," tulis salah satu netizen.

Meskipun mungkin hanya bergurau, foto Merin justru membuat para lelaki di India rela ditangkap dengan syarat yang menangkap adalah polis cantik itu.

Selepas foto Merin semakin meluas di dunia maya, ada salah satu netter yang menyatakan kalau dia bukan pembantu polis di Kochi seperti yang disebutkan. Kerana banyak netizen yang bertanya tentang kebenaran maklumat itu, Merin akhirnya memberikan penjelasan di laman Facebooknya.

"Saya bukan pembantu polis di Kochi tetapi saya baru bertugas di sana selama dua minggu," tulisnya.

Postingan Merin itu mendapat 5 ribu like dan dibahagi 330 kali. Merin adalah lulusan St Stephen College di New Delhi, India. Dia bertugas memimpin delegasi India ke mesyuarat peringkat tinggi Y20 di Australia.


0 komentar:

Poskan Komentar

Blog Archive