Selasa, 23 Juni 2015

5 Makanan Ini Mampuh Hancurkan Lemak Perut.



Buat korang, baik wanita ataupun lelaki, mempunyai perut buncit tentu bukan pilihan. Sebab perut yang menggelembung akan merosakkan penampilan.

Namun tidak perlu bimbang, kerana dipetik dari laman Boldsky, ternyata ada lima bahan makanan di dapur, yang ternyata mampu menghancurkan lemak di perut, jika dimakan rutin. Ini penjelasannya:

Kobis

Ia ampuh meluruhkan lemak, terutama yang ada di bahagian pinggang. Kobis kaya dengan iodin dan sulfur yang bagus untuk membakar lemak yang berlebihan. Banyak ahli nutrisi menyarankan kita untuk rajin makan kobis guna menurunkan berat badan.

Lobak

Tumbuhan oren ini mempunyai karotin yang berkesan menghilangkan lemak dari tubuh. Yang rajin memakannya akan mendapat keuntungan ganda, kerana di usus karotine akan diubah tubuh menjadi vitamin A semasa proses pencernaan.

Timun

Kerana kaya zat silikon dan sulfur, timun membantu membuang lemak dengan cara melonggarkan sel-sel lemak. Timun juga bagus untuk mengurangkan tahap asid di tubuh kita.

Teh Hijau

Ingin segera langsing? Jangan lupa pengambilan dua gelas teh hijau setiap hari. Minuman ini akan merangsang metabolisme tubuh dan membantu menghancurkan lemak dan kelebihan karbohidrat.

Cili merah

Ia mengandungi capsaicin yang memberi sensasi pedas. Capsaicin ini akan memberi kesan termogenik yang hasilnya, menghangatkan tubuh dan mencairkan timbunan lemak.

0 komentar:

Posting Komentar

Blog Archive