Rabu, 10 Juni 2015

1200 Permohonan Kerja Ditolak Wanita Ini Anggap Diri Sial.


Bagi Amy Farrow, mencari syarikat yang mahu menerimanya sebagai pekerja ibarat mencari jarum dalam longgokkan jerami. Wanita  ini berasal dari Hartlepool, United Kingdom, ini memerlukan usaha tambahan agar tidak menjadi pengangguran terdidik.

 Dia  sudah menghantar 1,200 permohonan pekerjaan ke banyak syarikat di bandar itu selama 3 tahun terakhir. Hingga akhirnya perjuangan Amy terbayar setelah sebuah restoran tertarik dan memberinya peluang untuk bekerja. Pekerjaan itu dia dapatkan tepat pada surat permohonan ke 1,201



"Ini jauh lebih baik kerana saya bekerja," kata Amy sebagaimana dikutip dari Metro, Jumaat . Amy mengaku selalu sial sebab ribuan surat lamaran yang dia kirimkan tidak satupun mendatangkan tawaran kerja. "Saya biasanya melawat laman web carian kerja dan bersiar-siar dengan membawa sijil saya. 


Itu sangat sukar," tambah beliau. Yang lebih menyedihkan, semua lamaran itu tidak mendapat respon sedikitpun. Baik temuduga dan sebagainya. Kerana tidak kunjung mendapat pekerjaan, perempuan 24 tahun ini bersedia bekerja separuh masa sehingga menjadi pekerja amal.

0 komentar:

Poskan Komentar

Blog Archive