Senin, 11 Mei 2015

Tidak Boleh Ada Anak, Lelaki Ini Adopsi Boneka Jadi Anak Angkatnya.



Song Bo nampaknya mempunyai cara lain dalam merealisasikan impiannya menjadi seorang ayah. Divonis tidak boleh mempunyai keturunan, ia tidak berputus asa untuk mempunyai anak. Song Bo pun memilih memiliki  boneka cantik.

Dua tahun lalu Song Bo didiagnosa dengan penyakit serius yang terus membuatnya sakit kepala lalu akhirnya kemurungan. Setelah menyedari tidak mungkin punyai anak ataupun berkahwin, ia lalu menjelajah internet dan berakhir di sebuah online shop. Di sana ia membeli sebuah boneka perempuan yang mengubah hidupnya.



Song Bo membeli boneka China seukuran kanak kecil setinggi 145 cm. Anak patung seharga US $ 2200 itu diberinya nama Xiao Die (Rama-Rama Kecil). Lelaki yang tinggal bersama ibunya itu pun selalu membawa Xiao Die mengembara bersamanya ke mana-mana.




Beberapa  bidikan kamera mengabadikan ikatan kebersamaan Song Bo dengan rakan silikonnya itu sebagai ayah dan anak. Tampak ia menikmati makan bersama di kafe mahupun pergi ke taman hiburan. Song Bo nampaknya sudah tidak peduli pandangan aneh orang-orang saat melihatnya menggendong anaknya itu.

Meskipun Xiao Die hanyalah boneka namun foto-foto kebersamaannya dengan Song Bo sungguh mengharukan. Betapa seseorang begitu rindu untuk mempunyai anak sendiri dan melakukan pelbagai cara untuk merealisasikannya.

0 komentar:

Poskan Komentar

Blog Archive