Rabu, 20 Mei 2015

Boring Dengan Pinggan, Restoran Pelik Ini Sajikan Makanan Pakai iPad.



Untuk menyajikan makanan secara cantik, biasanya restoran-restoran akan menggunakan pinggan yang tIDak kalah cantik. Namun kali ini, pengunjung restoran malah disajikan makanan yang ternyata disajikan di wadah-wadah yang sangat unik dan terkesan tidak biasa.

Restoran-restoran di Eropah mempunyai cara "kekinian" untuk menyuguhkan makanan yang mereka buat. Alih-alih menggunakan pinggan cantik, restoran-restoran ini malah menggunakan sekop, kasut, hingga iPad untuk menyajikan makanan.




Salah satu restoran yang bernama Isle of Man, berani menggunakan spade taman untuk menyajikan sarapan pada para pelanggannya. Bijirin, sosej hingga telur, disajikan sedemikian rupa di atas spade yang pastinya sudah dicuci bersih. Di tempat lain, ada pula restoran yang menyajikan roti di atas topi dan bukannya bakul roti.

Beza lagi untuk menyajikan koktel. Koktel tak lagi kelihatan elegan dengan gelas kristal tipis, melainkan malah diletakkan di balang jem, botol susu, mangkuk ikan, bahkan kasut ski.

Yang paling unik adalah pembentangan makanan penutup di atas iPad. Salah satu restoran di Eropah menyajikan epal di atas ipad yang sengaja disetting memakai kertas dinding pinggan.

0 komentar:

Posting Komentar

Blog Archive