Kamis, 21 Mei 2015

(5 GAMBAR) Detik-Detik Cemas Akhir Pelajar Eri Yunanto Sebelum Terjatuh Dalam Kawah Gunung Berapi

Sebelum itu, saksi dan juga seorang pendaki, Bagus Deni sempat mengambil foto terakhir Eri sebelum beliau menyaksikan sendiri pelajar tersebut jatuh ke dalam kawah. Foto tersebut, yang dimuatnaik sekitar jam 10 malam pada Sabtu terus mendapat perhatian pelayar laman foto popular, Instagram.
Dalam pada itu, menerusi sumber Tribun Jogja, teman rapat Eri iaitu Dicky juga ada menyiarkan gambar detik-detik sebelum pemuda berusia 21 tahun itu jatuh ke dalam kawah gunung berapi.
Dalam foto berkenaan, kita boleh lihat Eri ketika berada di batu tertinggi (Puncak Tusuk Gigi) lokasi yang juga disebut Puncak Garuda itu. Dapat juga dilihat Eri mahu turun dari puncak batu berkenaan namun dia seperti tergelincir kemudian jatuh kedalam kawah berkenaan.
GAMBAR DETIK AKHIR PELAJAR ERI YUNANTO SEBELUM JATUH DALAM KAWAH GUNUNG BERAPI
“Saya sempat mengambil fotonya dua kali. Dia mau turun, dalam sepersekian detik ia terpeleset dan jatuh berguling. Sebelum dia naik ke Puncak Garuda, ada pendaki lain yang sudah berhasil naik dan turun dengan selamat. Eri sudah sempat diingatkan pendaki lain kalau ragu lebih baik tak usah. Dia berhasil ada di puncak tapi ragu saat turun. Dia minta saya menghadang tepat di depannya untuk jaga-jaga,” jelas Dicky dipetik Tribun Jogja.
GAMBAR DETIK AKHIR PELAJAR ERI YUNANTO SEBELUM JATUH DALAM KAWAH GUNUNG BERAPI 2
Menerusi sumber terkini, ada yang mendakwa Eri sudah dijumpai pada 17 Mei lepas (semalam) namun info berkenaan kami masih belum dapat disahkan.

0 komentar:

Poskan Komentar

Blog Archive