Minggu, 26 April 2015

Menakjubkan, Rumah Aneh Ini Seakan Seperti Terapung di Udara.



Australia mempunyai banyak perkara menarik dan melampau yang menarik pelancong berkunjung. Jadi tidak hairanlah jika di Australia terdapat banyak rumah yang disewa untuk pelancong di sekitar tempat pelancongan yang keren, salah satunya rumah The Pole House.

Bangunan The Pole House direka oleh F2 Architecture yang terletak di sepanjang Great Ocean Road di Fairhaven. Rumah tersebut kelihatan menggerunkan kerana seolah-olah terapung di atas lautan, padahal sebenarnya tidak.

Menggunakan helah perspektif dan seni bina moden yang elegan, para arkitek membina rumah sewa mewah terapung yang muncul untuk seolah-olah melayang di atas pantai selatan Australia. Dari sudut yang lain, menjadi jelas bahawa bangunan itu dibina di atas tiang yang mengangkatnya setinggi 131 meter di atas lereng di bawahnya.

Selain itu, bahagian depan rumah pantai memaparkan jambatan yang panjang dengan sekatan yang diperbuat daripada kaca yang tinggi. Anda akan seperti melayang di udara apabila anda memasuki rumah dan akan disambut dengan pemandangan yang menakjubkan ke pantai Fairhaven dan Great Ocean Road di bawahnya.

Pada bahagian dalamnya, rumah The Pole House tampak mewah dengan reka bentuk kontemporari yang digalasnya. Mod dinding, langit-langit dan lantai banyak menggunakan material kaca sehingga penyewa rumah boleh memandang pantai dengan leluasa ketika sedang berada di dalam rumah.

Dengan pemandangan pantai dan bangunan moden yang ditawarkannya, rumah ini boleh menjadi salah satu senarai impian untuk anda lawati. Harga sewanya sendiri berkisar 440 hingga 1.220 dollar Australia semalam.






0 komentar:

Posting Komentar

Blog Archive