Minggu, 14 Juli 2013

Seram:Pengalaman jumpa hantu paku


Photo Credit:  Google Images

Assalamualaikum semua kippers..

saya pernah terkena kerja buatan hantu paku ni...

agak SERAM JUGAKLAH CERITANYA.. satu hari bila saya nak keluar tetiba jer rasa tayar semacam..
cam kurang angin... MISTERI jugak rasanya...

so saya pun pegilah kedai motor suruh check tayar blakang saya..

pomen kedai motor tu geleng pala sebab tayar motor saya telah di SANTAU dengan paku baru sepanjang 1 1/2 inci.. di ulangi.. 3 batang bukan 30 batang yer..
nasib baik pakai michelin... kalau tidak menolaklah kat highway...

pomen tu kesian kat saya sebab terkena santau tu lalu merekomen saya untuk guna
penampal cecair... harga sebotol rm 12 jer...

kalau guna patching getah pun 3 lubang dah rm15.00 so jimat lah rm3.00

Pomen ni kebetulan pomen keta jugak.. so barang ni dia kata biasanya orang pakai kat
tayar kereta.. saya kata oklah..kasi masyuk...

so pomen ni pun masukkan cecair tu melalui lubang masuk angin kat tayar tu...
pastu dah habis sebotol.. dia pun pam tayar tu dan check lubang lubang tu dan tunjuk kat saya...

saya tengok ada cecair putih keluar dari lubang tu bersama gelembung udara... maksudnya bocor lagi ler tu.. kan?

so pomen ni pun pusingkan tayar tu supaya lubang tadi tu duk kat bawah... dia kata supaya cecair tu boleh tutup lubang tu... tak lamalah dalam 5 saat dia biar
dia pusing balik lubang tu ke atas... nampak lubang tu dah sumbat takder angin keluar dah.. saya masih blom konfiden... mana tahu kang jalan kang bocor balik...
so.. untuk mengkonfidenkan saya pomen itu telah dengan sengaja menikam tayar motor saya menggunakan alat patching.. so nampaklah angin menolak keluar cecair putih melalui lubang tu... pastu dia buat benda sama... pusing bhg berlubang tayar tu ke bawah dalam 5 saat bagi cecair tu tutup lubang.. pastu tunjuk kat saya .. sama cam lubang lubang lain..semuanya takder keluar angin..

Selepas dari itu, sehingga ke hari ini alhamdulillah.. tayar saya takder masalah...siap pernah pecut 185kmh pegi melaka... NO problemmm..

Kalau tayar terkena santau paku selepas dah masuk cecair tu.. senang jer.. cabut santau paku yg terlekat kat tayar
... pastu pusing bahagian berlubang ke bawah... pastu pegi petrol station tambah angin balik..

JANGAN BIARKAN DIRI ANDA DISELUBUNGI... MISTERIII!!

0 komentar:

Posting Komentar

Blog Archive