Rabu, 20 Juni 2012

Peneram

As Salam semua

Petang-petang macam ni, bila ada kat rumah macam-macam pulak yang tekak mintak kan. Mengidam itu ini. Mengada-ngada betul tembolok aku ni. Kalau kat KL tu baik je pulak dia. Tala je biskut Jacobs dengan Twister Apple. Sedap tau. Laju je masuk perut! Balik Kluang, ada je yang terlintas dalam kepala nak makan macam-macam.

Pagi tadi punya breakfast, mak buat roti sardin celup telur ada lagi lebih. Bedal aja lah. Kang nanti kalau dibiar sampai ke malam, jawapannya ke tong sampah. Boleh je lah layan sambil minum kopi dan tengok tv. Belek-belek handphone, tengok-tengok gallery jumpa gambar kuih ni. Aduhai sedapnya kuih ni. Dahlah murah, sedap pulak tu! Kuih Peneram. Kenal tak korang?


Kuih peneram @ kuih deram @ kuih telinga keling ni memang dah lama aku tau. Sebelum ni, kuih peneram ni yang aku jumpa kat Johor, bentuk dia macam nombor lapan. Rasa dia pulak aku tak berapa suka. Macam kuih apam sikit rasanya. Bila aku tak suka, so nampak kat pasar malam Pantai Dalam tu aku buat tak layan je lah kan. 

Rupanya aku silap. Kuih peneram KL lain macam sedap dia. Bentuk dia kecik comel dan rasa dia pulak rangup dan manis sangat. Makan pulak masa dia betul-betul panas lepas angkat dari kuali. Krak-kruk-krak-kruk bunyi dia! Yaya, kawan baik aku tu mula-mula belanja. 10 biji seringgit je. Terus aku jatuh cinta sampai sekarang. Kat Kluang ni, tak perasan pulak ada ke tak kuih peneram comel dan murah macam ni. Sebab aku jarang pergi pasar malam sini. Heheheheh....




0 komentar:

Posting Komentar

Blog Archive